cik aten

Tuesday, April 27, 2010

~TeMan~

sudah sekian lama,
kita sering bersama,
ketawa bersama,
menangis bersama.....
padaku, engkaulah teman,
engkaulah sahabat,
dikala kedukaan,
kau sentiasa disisi....
namun takdirnya,
perpisahan jua akhirnya....
kau dan aku tidak mungkin akan terus bersama,
terima kasih teman dia atas segalanya...
engkaulah teman,
engkaulah sahabat,
semoga hidupmu diberkati...
seandainya ini perpisahan abadi,
kupohon sejuta kemaafan,
ku pohon setuja keredhaan,
di atas segala kekurangan....
hanya sebelum terlambat,
insan ini hanya ingin melafazkan,
TERIMA KASIH TEMAN,
ATAS SEGALANYA.....
teman yang menyayangimu,
~cik aten~

Monday, April 19, 2010

~cinta~

cinta betul ke indah????
cinta betul ke sejati???
cinta betul ke sayang??
cinta betul ke setia??

ada apa dengan cinta??
ada apa dengan rindu yang menggunung??
adakah semua ini hanyalah bayangan gurauan dalam hidup setiap insan yang merasai cinta....
mengapa perlu setia andai diri ini tidak mampu lagi mencintai dirimu seperti dahulu??
mengapa semua ini mudah untuk berubah??
mengapa cinta itu sukar dimiliki sepenuh hati???

jika terbit perasaan sayang akan seseorang maka simpanlah sedikit rasa benci terhadapnya,
jika terbit rasa benci dalam hati terhadap seseorang maka simpanlah sedikit rasa sayang terhadapnya.....agar mudah untuk mengubati setiap luka yang terbil serta menular dihati kita....

cinta adalah satu anugerah yang diberi kepada setiap insan yang ada dimuka bumi ini...tanpa cinta apalah erti hidup ini...aku mendambarkan cinta seorang insan yang dapat menerima diriku ini seadanya..jika telah ditakdirkan kepada ku untuk memberikan cinta ku kepada insan-NYA telah tetapkan nya, maka akan kuserahkan seruruh cintaku pada nya....dan berharap agar cinta ku terhadap nya sentiasa diberkati allah s.w.t.....amin....

kadang2 kita tidak sedar, orang yang kita tidak peduli sayang sangat kat kita....
kadang2 kita tidak sedar, kita terlampau sayang kat orang lain, sedangkan die selalu sakitkan hati kita.....
dan kita tidak penah sedar , kita bukanlah sempurna, untuk memdapat orang yang betul2 sempurna dalam hidup kite...
dan kita bukan sapa2, untuk buat orang menyayangi kite macam kite sayang kat die.....


yang tulus mencintaimu,
~cik aten~

Sunday, April 18, 2010

~TEMAN~



kawan-kawan adalah anugerah yang terbaik bagiku. tanpa kalian semua tidak dapat ku gambarkan hidup ku yang sunyi tanpa teman disisi. walau apa pun yang berlaku, kalian adalah yang perkara yang terbaik serta terindah dalam hidup ku ini. aku berharap persahabatan kita akan kekal selagi hayat dikandung badan. semoga kita akan sentiasa menghargai setiap apa kita lalui bersama tidak kira susah atau senang. semoga persahabatan kita tersimpul rapi agar kemesraan itu tidak hilang dengan mudahnya. kita adalah kita....dan tidak mungkin akan menjadi menjadi sesuatu yang bukan kita. aku berharap ikatan yang kita simpul rapi ini akan menjadi kenangan yang boleh kita jadikan pedoman kepada bakal anak2 kita nanti. insyaallah. teman kamu merupakan tempat ku mengadu serta berkongsi kasih apabila berada jauh daripada keluarga. ku berharap kita akan sentiasa berusaha menjadi manusia yang sentiasa dihormati serta disayangi walaupun roh sudah meninggalkan jasad. teman semoga coretan ku ini akan memberikan gambaran kepada mu bahawa aku sangat bersyukur dikurniakan teman sebaik kalian. KALIAN ADALAH KENANGAN TERINDAH DALAM HIDUP KU INI...

yang benar,

~CiK AteN~

MaLas....MaLas.....MaLAs!!!!!!!!!

asal ak malas sgt ari nie?????
nie sebab esok ak kene berdepan dgn owg2 yg ak x suke.....sape r yang faham hal nie...ak je yg faham...so ak harap ak dibekalkan kesabaran yg tinggi untuk menghadapi hari esok.....amin...
tp ak still malas ag nak blaja untuk quiz esok...ak malas sgt minggu nie...ase nak balik pahang dan x nak dah datang kat pahang nie...pd nie uat ak ase sgt serabut...serabut ngan segelintir masyarakat yang sgt pilih kasih dan suke membeza-beza owg...tp ape kan daya..semua nie adalah dugaan bagi diriku nie....ak akan cube buang perasaan malas nie n teruskan ape yg dah ak lakukan...akan aku lakukan semua nie demi semua yang sgt menyayangi diri nie...especially my parent n my family serta kawan2 yg sgt memahami.....so ak akan belajar n buktikan kat semua owg yang pandang rendah kat ak yang AKu ADALAH LEBIH HEBAT DARIPADA APA YANG MEREKA SANGKAKAN...so cik aten choiyok 2x.....

Saturday, April 17, 2010

ak Dak Baru....

yes akhirnya ak ad blok sendiri....ak sebenarnya dah lama idamkan nak ad blok sendiri....okey before we cite lebih2...elok lah ak kenalkan diri ak sendiri.....ak FATEN NAJWA BT HUSAIN...study kat politeknik port dickson..amik jurusan diploma marketing....okey sekarang kite cite pulak asal ak nak uat sgt blok nie....ak nak jdka blok nie tempat ak nak curahkan semua masalah ak...n nak kongsi semua kenangan terindah ak ngan semua owg yang sudi tgk blok ak....
why i chose name ~CiK AteN~???? nie because x ame ag ak nak jd mak sedare n ak nak anak sedare ak call ak cik aten...huhuhuhuhu....biar glamor cikit......kalo ad sebarang cadangan or comment leh r kasi tau ak..thanz kepada semua yg sudi tgk blok ak yg simple nie...huhuhuh.....