cik aten

Sunday, July 14, 2013

Erti Sebuah Kemaafan

Erti sebuah kemaafan.....

betapa besarnya erti sebuat persahabatan bagi diri ini. setiap masalah yang dihadapi dalam sebuah persahabatan merupakan cubaan bagi persahabatan yang telah terjalain selama kita berkawan. kesalahfahaman yang telah wujud mampu dihapuskan melalui kemaafan serta tolak ansur serta kefahaman dalam sebuah persahabatan itu. hanya dengan sebuah kemaafan semuanya kembali normal seperti sediakala.

tetapi bukan mudah untuk memberi kemaafan kepada individu yang sudah menggores hati ini serta memberi luka kepada hati ini. tetapi jangan kita lupa bahawa ALLAH sentiasa bersama dengan kita sesama hati ini bergembira mahupun bersedih. maka berdoalah kepada ALLAH semoga diberi kekuatan untuk memaafkan segala perbuatan yang telah menggores hati yang lemah ini. sesungguhnya ALLAH mengetahui apa yang terbaik bagi diri kita. memaafkan dan meminta maaf mampu menjernihkan hati yang kian kelam dan mampu manghapuskan segala bintik hitam di dalam diri ini.

aku juga berharap agar diriku diberi kekuatan untuk memaafkan setiap individu yang telah menggores hatiku. aku juga berharap agar sahabat yang pernah mengenali diriku mampu memaafkan setiap kesalahan yang telah aku lakukan dan jika selama kita berkawan kalian pernah tergores dengan kata-kata yang penah aku lontarkan. sesungguhnya aku tidak mahu lagi hidup dengan dendam mahupun perasaan benci yang mungkin wujud dalam persahabatan kita.

sesungguhnya ALLAH telah memilih kalian sebagai sahabat buat diriku. tidak kira samada kita baru kenal mahupun sudah lama kita berkenalan. walaupun wujud persahabatan baru dalam hidup aku, kalian tetap sahabat yang aku sayangi selain keluarga tersayangku.


hard time don't last forever..
but true friendship's do..
i'll always be there
for everything you need..
even its just for someone to listen...


" Ambilah Masa UnTuk Memahami HaTi Dan Perasaan Kawan,
Kerana Dia Juga,Seorang Manusia; Dia Juga Ada Rasa TakuT,
Ada Rasa Bimbang,Sedih Dan Kecewa,Dia Juga Ada Kelemahan Dan
Dia Juga Perlukan Kawaan Sebagai KekuaTan.
KiTa SeLalu MelihaT,Dia KeTawa,TeTapi Mungkin Sebenarnya Dia Tidak SeTabah Yang KiTa Sangka
Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan.
Tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita."

bagiku KEMAAFAN yang paling penting bagi hidup ini adalah KEMAAFAN BAGI DIRI SENDIRI serta belajar memaafkan orang lain <3 span="">

najwa husain

No comments:

Post a Comment