cik aten

Monday, May 25, 2015

DARI TIMUR KE UTARA



DARI TIMUR KE UTARA


Timur adalah tempat aku lahir dan dibesarkan
Aku anak timur, anak jati pahang
Rumahku kampung halamanku di timur
Ini timur tempat tumpah darahku


Tiba masa aku kini meninggalkan timur menuju utara
Bagi memulakan sesuatu yang baru
Untuk menggenggam segulung ijazah di utara
Dan mencari ruang baru buat ku mengenal dan mematangkan diri agar jadi insan yang berjaya
Ini janji ku buat keluarga dan insan yang aku sayang


Jarak dari timur ke utara banyak mengajar aku erti kerinduan
Rindu kepada keluarga, sahabat handai dan kampung halaaman aku
Kerinduan itu adalah pemankin semangat aku untuk terus berjaya
Aku mula mengenal erti susah payah dan mendiri
Erti yang menjadikan aku lebih kuat dan bersemangat untuk menghadapi masa hadapan.

No comments:

Post a Comment